Vw passat: жертва маркетингу – «авто»

Навряд чи «батьки» першого VW Passat в 1973 році уявляли собі, яким красенем виявиться нащадок створеного ними скромного сімейного авто. Нинішній Passat В8 готовий претендувати на місце в преміум-сегменті, так маркетинг не пускає. «Які злі очі!», – здивувалася дочка, вперше побачивши «морду» нового Volkswagen Passat. Точніше не скажеш. Екстер’єр нинішнього, вже восьмого за рахунком, покоління німецького седана візуально сприймається зовсім по-іншому, чим у попередників. Попереднє покоління з його «куточками» в передній світлотехніці, навіть не натякало на будь-яку агресію. Так, різкуваті лінії додавали енергійності вигляду, але не більше. А у Passat B8 «енергія» вже перехльостує. При тому, що «злий вираз обличчя» до останнього часу дозволяли собі лише преміальні моделі всяких BMW та Audi. Але вони – родом з «преміум». Люди, зазвичай володіють такого класу авто, вважають себе господарями життя, а «пана» дозволено вічно хмуритися і лякати «холопів». Машини бюджетних – і оносительно бюджетних – марок дизайнери зазвичай намагаються наділяти більш доброзичливими «особами» .І раптом – ось такий тепер у нас VW Passat. Його кузов став на 12 мм ширше і на 14 нижче. Більш вузький бампер, «сплющена» радіаторна решітка, колючий «погляд» фар – все разом надає новому Passat вид присадкуватою і ширшої машини, чим є насправді. Над кормою попрацювали в тому ж ключі. Заради цього задні блокфари сплющили, «загостривши» їх форми, а кришку багажника візуально відокремили від заднього бампера, «вирубавши» значну канавку по всій ширині машини. Завдяки цьому, в реальності досить пухкенька «філе» Passat виглядає плоскою і присадкуватою. Ось такими простими, але вивіреними штрихами зі звичного нам по попереднім поколінням «бюргера» можна створити «небезпечного хлопця» з явними намірами в преміум-сегмент.Когда вперше відкривав водійські двері Passat В8, готувався отримати «розрив шаблону» між екстер’єром і інтер’єром машини. Адже зазвичай як буває з машинами VW? Сідаєш за кермо чергового «абсолютно нового покоління моделі», озираєшся і розумієш, що. наче з попередника не вилазив. Тобто бачиш звично ергономічний, вкрай функціональний і зручний як старі домашні тапочки, але беземоційну і нуднуватий Volkswagen. При цьому ловиш себе на стійкому враження, що вся різниця в дизайні інтер’єрів різних поколінь моделі криється чи не в одному лише типі шрифту літер і цифр на приладовій панелі. Не дарма багато описують салон типовою новинки від VW фразою: «так там все те ж саме» .Тому з особливою радістю повідомляю: інтер’єр B8 – це вже зовсім інший Volkswagen! Ні, впізнаваний фірмовий стиль дизайнери зберегли. Але при описі інтер’єру цього Passat нам доведеться викинути з лексикону слівця «нудний», «сумний» і т.д. Причому, зробимо ми це відразу після посадки за кермо, коли погляд впирається в чудову «приборку». Це вам не стандартний «фольксвагеновский» чорно-білий екранчик, затиснутий між парою електронних (теж ч / б) шкал! Тепер перед очима водія – кольоровий 12-дюймовий екран Active Info Display.Прежде всього в очі кидаються кола спідометра і тахометра, в яких різнокольоровими круговими діаграммкамі анімуються поточні показники роботи мотора. А між шкалами можна виводити свідчення бортового комп’ютера, паливної економічності, поточної швидкості в арифметичній вигляді і найголовніше – кольорову карту навігаційної системи. Причому, розмір її цілком може конкурувати з картинкою на 8-дюймовому мультимедійному екрані, розташованому на центральній консолі. Останній, щоправда, ще й сенсорний, з датчиком наближення руки. Особливо сильним стає схожість двох дисплеїв, коли натисканням кнопки розсуваєш карту на «приборке», зменшуючи в розмірах і розганяючи по кутах шкали спідометра і тахометра.Упомянув про кнопках, не можна не відзначити, що управління практично всіма функціями сервісу і комфорту у Passat винесено у вигляді кнопочок і «крутилок» або на рульове колесо машини, або на центральну консоль. Ніяких блукань по меню бортового комп’ютера не потрібно! До речі про рульовому колесі: воно тут явно взято від «сьомого» Golf, якщо комусь цікава ця деталь. Що стосується всіляких опцій комфорту, безпеки і всіляких електронних асистентів Passat, то не всякий преміальний автомобіль таким набором володіє. Автопарковщік різних видів, відеокамери мало не по колу, електропривод багажніка.Отдельная «пісня» – системи утримання машини в смузі, виявлення втоми або навіть сну водія і т.п. Трохи «поплавати» у своїй смузі – на приборке з’явиться застереження про втому і пропозиція «смикнути» чашечку кави. Якщо зробиш вигляд, що заснув – при русі по трасі на рівному газу на відпустиш кермо – машина спочатку заголосить, автоматично утримуючись в своїй смузі, потім спробує тебе «струснути», різко перекладаючи вправо-вліво (включивши «аварійку»), а якщо і це не діє, – плавно зупиниться. Одне погано. В умовах типової російської дороги зі витертий розміткою, ці електронні корисності працювати не в состояніі.Оказавшісь на задньому ряду сидінь, переконуєшся, що фірмові прес-релізи не брешуть і колісна база машини, побудованої на платформі MQB, дійсно збільшилася на значні 79 мм в порівнянні з моделлю-попередницею. Ноги задніх пасажирів підтвердять: їм стало набагато вільніше. Під капотом потрапив в редакційні руки Volkswagen Passat виявився 150-сильний 1,4-літровий TSI, агрегатірванний з 7-ступінчастою «сухий» коробкою передач DSG. Це середній за потужністю мотор, пропонований для цієї моделі на російському ринку. Passat з більш слабким 125-сильним двигуном того ж об’єму продається у нас тільки в комплекті з 6-ступінчастою «механікою». Більш потужний 1,8-літровий 180-сильний TSI працює в парі з тією ж 7-ступінчастою "коробкою" DSG. Шкода, але пропоновані на європейських ринках дволітрові 220- і 280-сильні бензинові мотори TSI для російських покупців Passat не доступні. Точно також як і 2-літровий турбодизель потужністю 150 «конячок» .Печально, але зрозуміло: і так ціна на самий малопотужний Passat стартує з 1,3 млн., А 1,8-літрова комплектація – майже з 1,8 млн. гривень . При нинішньому курсі російської валюти дизельний або оснащений 2-літровим бензиновим двигуном Passat з легкістю «пробив» б планку 2 млн. гривень, що явно не влаштовує маркетологів бренду. Тим більше, що з потужними моторами і своїм значним набором опцій Passat майже автоматично перетворився б в найсильнішого конкурента формальному однокласника з преміум-класу – Audi A4. А навіщо групі Volkswagen плодити внутрішню конкуренцію на різко охляли останнім часом російському ринку?! Досить радикальна зміна іміджу Volkswagen Passat не позначилася на його ходові якості. Вони традиційно на висоті з точки зору балансу характеристик. Існують машини з кращою керованістю, існують авто і з кращою плавністю ходу. Можна знайти моделі з кращого енергоємністю підвіски. І так далі. Але ні в однієї з них всі ці властивості не будуть співіснувати в такий гармонії і балансі як у Passat. Саме з цієї причини абсолютно безглуздо описувати поведінку цього седана на ходу. Воно як завжди дуже правильне і по-німецьки вивірене. 150-сильний мотор для цієї машини можна назвати оптимальним. Менша потужність під капотом вже може напружувати. Більше – помітно дорожче при придбанні. Поєднання 150 «коней» і DSG дає 8,4 секунди «до сотні». В принципі, і в місті, і на трасі цієї динаміки вистачає, щоб чудово себе почувати в потоке.Едінственний неприємний момент – помітно млява реакція двигуна на натискання педалі газу при розгоні з малих оборотів. Поки КП «перекинеться» на передачу-другу нижче, поки з ростом оборотів мотора розкрутиться турбіна, від машини хоч скільки небудь виразної динаміки не чекай. Ось і вийшло, що новий Passat, при всіх своїх преміальних кондиціях приречений конкурувати зі всякими Ford Mondeo, Toyota Camry і іншими KIA Optima.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *